“Des del 1985 em dedico professionalment al còmic i a la il·lustració. Vaig començar a publicar els meus primers treballs en revistes d’humor infantil i també per a adults (Caníbal, Bestioles, Pulgarcito i Humor a Tope). El 1987 vaig començar a col·laborar de forma regular amb la revista l’Escurçó, realitzant històries més personals i amb cert contingut de crítica social, fins al tancament d’aquesta en 2004. Des de 2007 treballo principalment per al mercat francobelga a través de l’editorial Dupuis. Les meves historietes s’han publicat a Espanya, França, Bèlgica, Itàlia, Alemanya, Holanda, Suècia, Dinamarca, Brasil, Canadà i els EUA.” Font: www.jaimemartin.info.
Informació bàsica
Divendres 22 de novembre del 2019 a les 20:30h
Casino del centre de L’Hospitalet (c/ d’Enric Prat de la Riba, 337)
Preu: 22€ (20 euros per a socis i sòcies)
Cal reservar: trucant al 93 338 89 25, passant pel local de l’entitat (C/Josep Maria de Sagarra, 29, Principal) o bé enviant un correu electrònic a espaidebat@gmail.com.
Biografia del primer dibuixant de còmics convidat als sopars literaris
Jaime Martín (1966). Hospitalenc. Les seves primeres obres, La basca que más casca (1989), Flores sobre el asfalto (1990), Los primos del parque (1991), Los cuentos de los primos del parque (1992), contenen un component autobiogràfic entre la realitat i la ficció i fins i tot, podem pressuposar que totes aquestes experiències adolescents passen a la nostra ciutat. Ho moderarà el crític i guionista de còmics Antoni Guiral.
El contingut autobiogràfic dels primers còmics de Martín, com Sangre de Barrio (1989) o Los primos del parque (1991) va deixar pas a obres més creatives: Invisible (2004) o Lo que el vientotrae (2007) i, partir del 2010, a obres inspirades en les memòries familiars de l’autor. Les guerres silencieuses (2014), es basà en les memòries militars del seu pare al conflicte bèl·lic d’Ifni, mentrestant Jamaisjen’aurai 20 anys (2016), va prendre com a referència les memòries dels seus avis durant la Guerra Civil espanyola. Va ser autor revelació al Saló del Còmic de Barcelona de 1990 i continua rebent reconeixements. Més informació al bloc L’H Escriu.
Si vols descarregar-te els Cinc motius per venir d’aquest nou Espai de Lletres, clica aquest enllaç: 34_Jaime Martín_Cinc motius.
L’hospitalenc Jaime Martín es va endur el premi a la millor obra d’autor espanyol del Saló del Cómic per l’obra “Jamás tendré 20 años”. En aquest enllaç podeu llegir la notícia de L’H Digital (i veure l’entrevista) quan va rebre el guardó: https://t.co/9L2jDRYdRF?amp=1